In 1995 heeft John-Gerard Janssen het multimedia bedrijf Golden Gate Productions (GGP) opgericht.
In 2006 is hieruit het nieuwe bedrijf JGJ ontstaan dat diverse taken van GGP heeft overgenomen.
Waar GGP zich ook nog veel met (online) marketingwerkzaamheden bezighield en ook zelf ontwerpen voor websites maakte, is met JGJ het roer deels omgegooid door voornamelijk nog in te zetten op de techniek achter websites en web applicaties.
In 2010 introduceerde JGJ het module systeem, waardoor complexe technische functies hergebruikt konden worden in nieuwe websites, terwijl iedere website op zich toch weer uniek was.
In 2011 begon JGJ met de levering in de vorm van een abonnement. Dankzij deze vorm, alsmede de eerder geïntroduceerde modules, is een nieuwe website geen grote investering meer, maar betaalt men nog maar een laag bedrag per maand.
In 2012 is JGJ zich ook meer gaan profileren met het aanbieden van onderhoudscontracten.
In 2013 is JGJ begonnen met het bouwen van Apps voor tablets en smartphones alsmede met het maken van responsive en mobiele websites.
In 2014 heeft JGJ het webportaal 'Talksroom.com' gelanceerd, wat bedoeld is voor bedrijven en organisaties om op sociaal-media achtige wijze in besloten groepen thema's te bespreken.